گوهر ناب
خانه / دسته‌بندی نشده / نکته مهم در خرید انگشتر فیروزه اصل

نکته مهم در خرید انگشتر فیروزه اصل

نکته مهم در خرید فیروزه اصلی نیشابور این است که بتوانیم فیروزه اصلی نیشابور را از فیروزه های دیگر مناطق جهان و حتی ایران تشخیص بدهیم و این با وجود انواع مختلف فیروزه ای که به بازار آمده است کار ساده ای نیست بنابراین پیشنهاد میشود در مرحله اول حتما از یک فروشگاه معتبر خرید کنید و ضمن خرید علاوه بر دیافت فاکتور شرط کنید که اگر نیشابور نباشد مرجوع میکنید دوما با فردد خبره ای خرید کنید و در مرحله آخر اگر به تنهایی قصد خرید داشتید به نکات زیر توجه کنید:

معمولا یکی از مشخصه های اصلی فیروزه نیشابور داشتن تکه های سنگ (مثل سنگ های معمولی) در پشت فیروزه است. حتی مرغوب ترین فیروزه ها از نظر پاکی باید رگه ای از این ناخالصی طبیعی (از جنس و رنگ سنگهای کوه و معادن) را در پشت خود (یا هرجای دیگر سنگ) داشته باشد و این مشخصه به عنوان شناسنامه ی سنگ فیروزه ی نیشابور در بازار یاد میشود.
بنابراین اگر در هیچ جای فیروزه این رگه های طبیعی را پیدا نکردید در خرید آن احتیاط کنید اما دقت هم بکنید که فیروزه ی دامغان و آمریکایی و … هم از این رگه ها دارند! پس این مشخصه تنها کمکی که میتواند به شما بکند این است که اگر این رگه ها را دیدید بفهمید فیروزه تان نیشابوری هم میتواند باشد نه این که صددرصد نیشابور است. تشخیص اینکه یک فیروزه صد در صد نیشابور است با وجود شباهت زیاد بعضی فیروزه های دیگر به فیروزه نیشابور کار هرکسی نیست پس در مواردی که قصد دارید مبلغ بالایی را هزینه کنید احتیاط کنید و حتما با فرد خبره و از فروشگاه معتبری که امکان مرجوع شدن داشته باشد خرید کنید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مجید بوژآبادی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09159341209
پست الکترونیکی: buzhabadi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

زیورآلات فیروزه ایرانی

نمایندگی پخش زیورآلات فیروزه ایرانی

زیورآلات فیروزه ایرانی را که تولید کننده های تخصصی در شهرهایی مانند نیشابور و مشهد …

دیدگاهتان را بنویسید