گوهر ناب
خانه / دسته‌بندی نشده / شرایط نگهداری انگشتر فیروزه

شرایط نگهداری انگشتر فیروزه

به عنوان یک سنگ قیمتی، فیروزه محدودیت‌های خود را دارد: این سنگ نسبتاً شکننده بوده و حساس به گرما و آسیب شیمیایی می‌باشد. فیروزه به طور متوسط حاوی ۱۸ تا ۲۰ درصد آب می‌باشد و وقتی سنگ حرارت داده می‌شود (شاید موقع نصب آن بر روی طلا و هنگام حرارت دادن جواهر توسط جواهرساز)، آب آن به تدریج از دست می‌رود تا جایی که در دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد، یکپارچگی ساختاری سنگ از بین می‌رود.

برخی از فیروزه‌های استخراج شده دارای چنان ساختار خوب و طبیعت متراکمی هستند که به خوبی پولیش می‌خورند و دارای حداقل تخلخل می‌باشند. به این دلایل، اکثر فیروزه‌هایی که امروزه در بازار یافت می‌شوند با استفاده یکی از شیوه‌های ذکر شده بهسازی می‌شوند. حتی فیروزه‌های طبیعی درجه یک نیز غالباً به سطح آن‌ها پوششی از پارافین داده می‌شود. روغن‌های مخصوص پوست و مواد آرایشی بهداشتی، اولین متهمان در تغییر و تیره نمودن رنگ سنگ‌های فیروزه می‌باشند.

به دلیل این ویژگی‌های فیروزه، بهتر است که انگشتر و دستبند فیروزه را به صورت دائمی در دست نداشت و از آن گه گاه استفاده نمود و تمام جواهرات فیروزه را از گرما، مواد شیمیایی و ضربه دور نگاه داشت. همچنین نباید آن را با استفاده از امواج ماوراء صوت یا بخار تمیز نمود، بلکه باید آن را با آب و صابون ولرم و یک برس نرم شست و قطعات آن را پس از استفاده با پارچه مرطوب پاک نمود.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مجید بوژآبادی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09159341209
پست الکترونیکی: buzhabadi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

زیورآلات فیروزه ایرانی

نمایندگی پخش زیورآلات فیروزه ایرانی

زیورآلات فیروزه ایرانی را که تولید کننده های تخصصی در شهرهایی مانند نیشابور و مشهد …

دیدگاهتان را بنویسید